121212

Det börjar dra ihop sig till juletid igen och det, mina vänner, är den bästa tiden jag vet. Men, då jag har börjat få en större insikt i hur våra pälsbeklädda släktingar drabbas under julen tänkte jag mest bara slå ett slag för att fira en alternativ jul - att inte följa exakt alla traditioner kan gynna våra djurs leverne. 
Jag menar, vem behöver egentligen julskinka? Trycket på slaktsvinsindustrin ökar ofantligt under juletid, vilket innebär dåliga levnadsförhållanden för grisarna. En liten förändring från vår sida kan bidra till att grisarna får det mycket bättre i längden. Ett förslag bara. 
 
Nog om det.. 
 
Som de flesta redan vet gör julen mig manisk. Jag har redan bakat Lussekatter och nio olika sorters godis. Julstädningen är påbörjad, julmusiken går på högsta volym, de viktigaste klapparna är köpta, jag har inte missat ett enda avsnitt av julkalendern, och imorgon är det Lucia - den enda dagen på året då man proppa i sig saffransfyllda bakverk till frukost. Jag räknar ner dagarna tills jag får åka hem, men innan dess har jag ännu mycket att hinna med. Med start ungefär nu... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0