Farväl, Pictor och Pavo.


Idag kommer att bli en jobbig dag. Jag måste lämna ifrån mig mina
älskade drakmalar, Pictor och Pavo. De har blivit för stora - Pictor är
nära trettio centimeter lång nu, vilket är hemskt med tanke på att
bottenytan på akvariet är ungefär så lång. Attans att de ska växa så
mycket. De är ju så fina. Dum som jag är så kan jag inte tänka mig
en annan sorts mal heller, vilket betyder att jag kommer att få uppleva
samma sak om några år igen. Djurmagasinet har ett stort akvarium
där många drakmalar bor. Där kommer de kunna simma fritt och ha
det bra. But I will miss'em. Det positiva är att det inte är så långt att
åka om man vill hälsa på, och att de säkert kommer att komma till
ett bättre hem när de väl säljs. Men det gör så ont i hjärtat!
The Official PainDay has come.



Vä: Pavo, Hö: Pictor.  2010-03-08.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0