Jakten på den försvunna staden.

... Och SOM de levererar! Det blev en föreställning utan dess like på Uppsala Konsert och Kongress ikväll. Längtat har jag gjort sedan februari då jag köpte biljetten. Det har hänt att jag även räknat dagarna. Och vips så var det över. Lite sorgligt, men jag gick många upplevelser, synvinklar och intryck rikare därifrån. En välbehövlig kväll bjöd de på, som jag sent kommer att glömma. Det är något magiskt med att ha två av de människor man inspireras som mest av precis framför sig, live, när man bara är van att se dem på tv.



Jag tänker inte lägga någon vikt i att beskriva vad showen egentligen handlade om förutom att lyfta fram det unika med Uppsala. Så himla frälst är jag faktiskt inte vid Uppsala att det var anledningen till att jag gick. Jag var där för att äntligen få andas samma luft som de män jag följt slaviskt i deras galna upptåg på tv sedan barnsben.

Trots att jag nu inte är något direkt fan av Uppsala stad kan jag inte undgå att tycka att vissa delar är slående vackra, och på vägen ut från Stadshuset fångade jag en liten del av staden på bild - som ett minne från att allt det jag en gång drömde om faktiskt har slagit in.


Vi enades iallafall om att Uppsala är den staden man kommer till som en vit, blank Canvastavla och kan utvecklas till att bli precis vad som helst. Det är möjligheternas stad, livets börjans stad, festens stad. Och många gånger känns det faktiskt riktigt bra att vara en del av allt detta...

Kommentarer
Postat av: Cecilia

För jag bytte namn till firefoxen så det matchar twitter!! <3

2012-05-04 @ 22:41:31
URL: http://tigerharen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ah, det förklarar saken :)<3

2012-05-05 @ 17:48:58
URL: http://lillamonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0