Singelauran.

Det har pratats mycket om singelauran på sistone. Den där auran, eller snarare dragningskraften, som vi unga kvinnor verkar snappa upp så fort vi är "ute på marknaden" igen. Från början kändes det mest bara som bullshit, men ju mer vi diskuterar kring det, detso mer blir jag villig att hålla med. Av någon oförklarig anlening blir killar (män?) mer attraktiva så fort de är upptagna, verkar det som - jakten är ju spännande - och eftersom de tänker med något annat än hjärnan så faller de för frestelsen och förstör sina förhållanden. Förlovningsringar är sådana där grejer som verkar dra otrohet till sig.  Kvinnor, däremot, är ärliga varelser och dras inte till andra medan de redan har en käresta och därmed finns det heller ingen mening att försöka sig på något med en upptagen tjej. Men så fort singelauran kommer fram flockas pojkarna som bananflugor kring ruttnande frukt - ett fenomen jag nu på senare dagar själv har fått uppleva, och kan därfor inte längre kalla det för bullshit.

Informationen om ens relationsstatus kan ju givetvis hittas på flera olika ställen - facebook, exempelvis.
Sofie Enström har ändrat sin status från "i ett förhållande" till "singel", och på bara några ynka sekunder var jag "på marknaden" igen. Så enkelt, och samtidigt så genomskinligt och ytligt att jag vill kräkas.

Men singelauran är något annat. Det är ingen spikad, gripbar information skrivet på papper, utan snarare en sorts utstrålning. En utstrålning som berättar om att man inte är någons. Man är fri - vilket medför att man blir intressant, otämjd och sjukt jävla snygg. Det är inte förrän nu jag förstått att så många faktiskt kan märka av den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0