Du är djurens enda hopp, du unga veterinär.

Så många latinska termer som rör sig i mitt huvud just nu. Det är bara att rabbla, för det är tenta imorgon igen. I anatomi. Hela kroppens anatomi, på alla djurslag. Det känns ändå rätt okej, jag har pluggat mycket. Tentan är praktisk och jag tänker se det som en kul grej, mer än ett ångestmoment. Det får som vanligt bära eller brista. Jag känner mig iallafall duktig. Istället för att bli distraherad av onödiga saker under inläsningsdagarna så har jag fått annat skolarbete gjort. Det är alltid något. En auskultationsrapport är inskickad och jag har redan börjat nosa i den kommande delkursens moment. Förutom igår för då var mams och paps här och tillsammans gjorde vi hela min trädgård vårfin. En produktiv helg med andra ord. Det känns bra. Nu ska jag banka in alla hundens muskler i huvudet. Sedan får det vara nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0