Mindfuck.

Sitter och ser på mästarnas mästare. Det roar mig inte ett dugg, men det ger mig tid att fundera på vart fan det här året tog vägen. Jag minns när jag, i Juli förra året, stod på jobbet och fick höra att antagningsbeskedet till högskolan kommit ut på nätet, och jag minns ilningen som kröp längs med ryggen - för på något sätt kände jag på mig att det var jag som stod på tur att få följa min dröm. Det värsta var bara att jag inte alls hade någon lust att följa någon dröm just då. Det var ju jättebekvämt att jobba - pengar rullade in, jag stortrivdes bland mina vänner och jag var bra på det jag gjorde. Men givetvis skulle beskedet avslöja att jag visst hade kommit in... Jag började storgråta, och jag kände mig med ens så bortskämd. Här slår allt jag önskat mig in, och jag kände allt annat än lycka. Ville bara kasta mig in i trucken och susa iväg (nåja). Såklart visste jag att man inte tackar nej till en sådan chans. Det gjorde jag inte heller, utan i Augusti for flyttlasset till Uppsala och Sveriges Lantbruksuniversitet.

Under årets gång har jag betat utav många känslor. Jag har vantrivts, trivts, gråtit, skrattat, älskat livet, ogillat livet, känt på den största press jag någonsin varit utsatt för, ångest, depression, glädje, lycka osv, och utöver allt detta kan jag bara känna att allt har varit värt det - allt kommer att vara värt det i slutändan. Och nu sitter jag här, framför mästarnas mästare, och kan fortfarande inte smälta att ett helt läsår har passerat. Det är inte längre 5,5 år kvar. Det återstår endast 4,5 - och det är ju inte alls långt! Det motsvarar ju en relativt "vanlig" utbildning (nåja). Och fort går det!

Jag är nu 18% veterinär, och det känns så jävla bra.

Kommentarer
Postat av: Din

Bara 4 år kvar nu typ, kommer gå fort det här.
Du fick sommaren att kännas som en vecka, och första vintern som kommer lär du kunna trolla bort lika snabbt den.
Och dom jobbiga stunderna med skolan sä kommer jag alltid ställa upp för dig, och stötta dig!
Saknar dig som f_n!

2012-11-04 @ 23:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0