Lördagens ängel som virvlar i stan.

Hur märkligt det än låter så kan jag inte undgå att älska Södertälje. Hur mycket jag än bara har velat sticka härifrån och kräkas på den stan, så är det alltid lika fantastiskt när man väl kommer tillbaka. Att komma hem är som att resa i tiden, man känner samma känslor igen. Vanor gör en trygg, och även fast Södertälje är den mest osäkra stan att gå i så är det just det jag känner mig - trygg. Allt är bekant och när jag går på stan så går jag som om jag ägde hela gågatan. Med sträckt rygg och stadiga steg. Kanske är det därför man ibland får visslingar efter sig - för att självförtroendet kryper fram. Det är också en sak jag uppskattar med Södertälje - visslingarna! Att det absolut inte är några kränkande visslingar, inga "hey-sexy-bjud-på-ett-ligg"-visslingar, utan snarare "vilken-söt-tjej-jag-ser-som-strosar-på-stan-idag"-visslingar. Tre sådana fick jag idag. Alla tre av blyga människor som blir fnittriga av ögonkontakt. Med glad själ och ännu rakare rygg fick jag uträttat mer än vad jag ursprungligen skulle.
'
Södertälje - jag hatar att jag älskar dig, och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig. Men bara i små doser. Min framtid bor i Uppsala.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

VISSLAR!!!

2011-10-16 @ 10:09:59
Postat av: Sofie

Då är det sammanlagt 4st. I'M ON FIRE BABY!

2011-10-16 @ 11:42:45
URL: http://lillamonster.blogg.se/
Postat av: putte

visslar ;)

Svar: Puss <3
Sofie

2012-10-29 @ 23:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0