Living is easy with eyes closed.


Nu ni, mina vänner, är jag på G igen. Jag har en ny, fin, glänsande dator, och förhoppningsvis får jag snart många nya, spännande erfarenheter att dela med mig av. Som tidigare nämnt ska jag alldeles strax anta den största utmaningen i hela mitt liv. Jag ska få chansen att uppnå mitt livs mål, och jag är så rädd och nervös att jag mår illa och gråter varje dag. Samtidigt som jag är så förväntansfull att jag nästan spricker. De märkligaste av känslor har passerat min kropp och själ de senaste veckorna, och det är först nu som jag börjar tycka om dem. Hjärtat är kluvet men huvudet vet vad det vill. Man får inte tappa fokus - det är viktigt!

Sedan jag var under sex år har jag kämpat för detta (faktiskt sant! Fråga pappa), och jag är oerhört tacksam att jag äntligen fått chansen. Chansen att bli veterinär. Även fast allt mest bara känns jobbigt just nu så vet jag att det är detta jag vill, och jag vill ta med mig alla på den resan som kan tänkas stötta mig, och som bryr sig om hur det går. Någon gång i framtiden ska jag, JAG, "laga trasiga djur" - Sofie Enström, 5 år. 

Jag ser tillbaks på mörka moln som heter Ånger, Sorg och Skam.
De kanske krossar mig en dag, men tills dess var det jag som vann.

Yours sincerely, Lillamonster.
 (Det är aldrig lätt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0