Medan 97 minnen springer vilse i mitt blodomlopp.

Pubrundor är något som är mycket populärt bland studenter. Upplägget är enkelt. Man besöker alla Uppsalas nationer, en efter en, tar en öl på varje och får ett streck av bartendern på armen för varje öl. Det finns, tror jag, fjorton nationer i Uppsala. Jag ger ofta upp efter hälften. Det här med studentliv är inte riktigt min grej - jag har sagt det förr. Det blir för mycket vimmel, för mycket spring, för mycket folk, för hög musik och för mycket (!) öl. Slutligen hamnar jag ändå oftast på någon sunkig snabbmatsrestaurang med en påse Mozarella-sticks och ett stycke trevligt sällskap att fördriva resten av natten med. Just som ikväll. Och det är ju så mycket mer trivsamt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0