Pride 2010

En utav de bästa dagarna på året är då Prideparaden ringlar sig genom storstockholms gator. Utan tvekan. Hela stan bara fylls av kärlek och glädje. För mig var det fjärde året i rad som jag gick med i paraden. Inte för att jag är stolt över att vara gay, utan för att jag är stolt över att vara den jag är. För det är ju det Pride handlar om. Att man ska vara stolt, inte ta någon skit, våga göra som man vill, våga säga vad man vill, och bara ha så jävla kul man kan däremellan! Vi hade till och med tur med vädret i år.


Paraden lockar många åskådare, milt uttryckt.


För Emma var det prämiär i år.


Ricky hade vunnit en tävling och fick åka flak med RFSL-ungdom. Snygga killen!


My sweetest friend.



Genomsvettig och med ett aggressivt skoskav begav vi oss mot Karlaplan efter över tre timmars gående, men det är SÅ värt det. Nu taggar jag inför Pride 2011, och tills dess ska jag bara vara stolt över den jag är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0