Ett yrvaket öga.


Tv:n står på som bakgrundsljud.
Plugga engelska står på schemat, men kan inte slita blicken från min vingliga, lilla katt.
Hon har varit hos veterinären idag och legat nedsövd.
Efter en dag av otrygghet och nervositet fick jag äntligen, kvart i fyra, hämta min fyrfota vän,
och höra att allt gått bra. Det var härligt. Jag blir som en hönsmamma så fort det gäller något av mitt eget.
Och i detta fall gällde det min finaste vän. Självklart blir man spänd då.
Men allt gick bra så nu sitter jag här, med en vindtyrig kisse som inte riktigt vet vad hon vill:
- Äta, sova, gosa, vara i vägen, hålla sig ur vägen... Det är inte lätt.
Dock kan jag nu slappna av, för nu har jag en underbar katt med friska och glänsande Colgate-tänder.
Ny-vaccinerad är hon också - Kattpest och kattsnuva, nej tack!
Och förhoppningsvis dröjer det ett år tills nästa veterinärbesök.
Vi gillar nya Animalen. De var mycket hjälpsamma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0